BRİFİNG DOSYASI
I.BÖLÜM
a) Okulumuzun adı : ZERGAN İLKOKULU
b) Kurum Kodu : 752766
c) Adres : İpek Mahallesi Akdoğan Yolu No:125A
d) Telefon :
e) Fax :
f) e-posta : 752766@meb.k12.tr
g) Web adresi : zerganilkokulu.meb.k12.tr
h) Okul Müdürü : Uzm.Öğrt.Mehmet DEMİR
i) Okul Müdürü Tel : 0505 220 78 41
j) Diğer İdareciler :
Adı Soyadı |
Telefon |
Mehmet KORHAN |
05438939787 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. BÖLÜM
a) Okulun Tarihçesi:
Okulumuz Mardin ili Kızıltepe ilçesi İpek Mahallesi Akdoğan Yolu ile Şanlıurfa Caddesi arasında bulunmaktadır. Okulumuz, Cumhuriyet Anadolu Lisesi ve Zergan Ortaokulu arasında yer almaktadır.
Okulumuz binası 2013 yılında bitirilmiş olup, 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında eğitime başlanmıştır.
b) Okula özel bir isim verilmiş ise amacı:
Okulumuz adını, Kızıltepe şehir merkezinden geçen Zergan Deresinden almaktadır.
c) Okulun Özellikleri:
Okulumuz ikili eğitim programı şeklinde hizmet vermeye devam etmektedir.
III. BÖLÜM
OKULUN BİNA DURUMU
a) Binanın Özellikleri :
4640 m2 arsa üzerine, 364 m2 kapalı alana sahip okul binamız iki kattan oluşmaktadır. Okulumuz kömür ile çalışan kalorifer sistemiyle ısıtılmaktadır.
b) Derslik Sayısı ve Yeterliliği
Okul binamız 6 derslikten oluşmaktadır. Ancak taşımalı eğitim ile 5 yerleşim yerinden okulumuza öğrenci taşındığından derslik sayımız yetersiz kalmaktadır.
c) Okulun Birimleri:
Birim |
Sayısı |
Derslik Sayısı |
6 |
Müdür Odası |
1 |
Md. Yrd. Odası |
1 |
Öğretmenler Odası |
1 |
Kütüphane |
- |
Laboratuar |
- |
Kantin |
1 |
Danışma Odası |
1 |
Resim Atölyesi |
- |
Mescit |
1 |
Rehberlik Odası |
1 |
Konferans Salonu |
- |
Depo |
1 |
d) Okulun Bahçesi :
Okul binasının kapladığı alan hariç, 4276 m2 alana sahip olan okul bahçesinde ağaçlandırma çalışması yapılmıştır. Okul bahçesinde 1 adet halı saha bulunmaktadır. Öğrencilerimiz bu sahada oyunlar oynamakta, Oyun ve Fiziksel Etkinliklerde bulunmaktadırlar.
IV.BÖLÜM
a) Personel Durumu:
Görevi |
Personel Sayısı |
Müdür |
1 |
Müdür Yardımcısı |
1 |
Kadrolu Öğretmen |
13 |
Sözleşmeli Öğretmen |
- |
Ek ders Karşılığı Öğretmen |
- |
Kadrolu Yardımcı Hizmetli |
1 |
Geçici İşçi |
1 |
İşkur Elemanı |
- |
Branş |
Öğretmen Sayısı |
||
Erkek |
Kadın |
Toplam |
|
SINIF ÖĞRETMENİ |
8 |
3 |
11 |
ÖZEL EĞİTİM |
1 |
0 |
1 |
REHBERLİK ÖĞRETMENİ |
1 |
0 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
10 |
3 |
13 |
b) Öğretmenlerin Branşlara Göre Dağılımı:
Sınıf |
Öğrenci Sayısı |
||
Erkek |
Kız |
Toplam |
|
1 |
63 |
58 |
121 |
2 |
47 |
35 |
82 |
3 |
43 |
36 |
79 |
4 |
48 |
46 |
94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOPLAM |
201 |
175 |
376 |
c) Öğrenci Sayıları
d
d) Okulumuzun Yükseköğretime yerleşme başarı durumu:
YILLAR |
Sınava Giren Öğrenci Sayısı |
Yerleşen Öğrenci Sayısı |
Yerleşme Oranı (%) |
||
Lisans |
Ön Lisans |
Toplam |
|||
2011 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2012 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2013 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2014 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2015 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2016 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
2017 ÖSYS |
- |
- |
- |
- |
- |
d) Okulumuzun Yükseköğretime yerleşme başarı durumu:
YILLAR |
Sınava Giren Öğrenci Sayısı |
Yerleşen Öğrenci Sayısı |
Yerleşme Oranı (%) |
||
YERLEŞEN |
YERLEŞMEYEN |
Toplam |
|||
2014 TEOG |
- |
- |
- |
- |
- |
2015 TEOG |
- |
- |
- |
- |
- |
2016 TEOG |
- |
- |
- |
- |
- |
2017 TEOG |
- |
- |
- |
- |
- |
FEN LİSESİNE YERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI |
- |
V. BÖLÜM
Eğitim Öğretim Faaliyetleri-Sosyal Etkinlikler ve Proje Çalışmaları :
a) Egzersiz Çalışmaları
*2018-2019 Eğitim Öğretim yılında satranç dalında bir öğretmenimiz tarafından ders dışı eğitim çalışması yapılmıştır.
*2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında 5 (beş) öğretmenimiz tarafından 5 (beş) öğrencimize Destek Eğitimi verilmektedir.
b) Sosyal ve Kültürel faaliyetler
1)Şiir okuma yarışmaları
2)Şubeler arası bilgi yarışmaları
3)Şubeler arası futbol müsabakaları
c) Proje Çalışmaları
d) Sosyal ve Sportif Alanda Başarılarımız
VII. BÖLÜM
OKULUMUZUN SORUNLARI :
a) Okul/Kurum binası ile ilgili sorunlar :
Okulumuz binası 2013 yılında hizmete girdiğinden fiziki olarak bir sorunu bulunmamaktadır. Ancak okul binası küçük olduğundan konferans salonu, laboratuar, arşiv, kütüphane ve odun-kömür deposu bölümleri bulunmamaktadır. Rahat bir eğitim ortamı için 2 (iki) dersliğe ihtiyaç bulunmaktadır.
b) Öğretmen ve yönetici durumu ile ilgili sorunlar :
Öğretmen ve yönetici kadrosu ile ilgili önemli bir sorun bulunmamaktadır.
c) Diğer personel sayısı ile ilgili sorunlar :
Okulumuzda 1 kadrolu ve 1 geçici işçi tarafından temizlik işleri yapılmaktadır.
d) Öğrenci devamsızlığı ile ilgili sorunlar :
Okulumuz öğrencilerinin genel olarak ciddi devamsızlık sorunları olmamakla beraber 2020-2021 Eğitim Öğretim yılında 10 öğrencimiz sürekli devamsızlık nedeniyle sınıf tekrarına kalmıştır.
e) Okul disiplin durumu ile ilgili sorunlar :
Okulumuzda eğitim öğretim faaliyetlerini aksatıcı boyutta disiplin sorunları yaşanmamaktadır.
VIII. BÖLÜM
HEDEFLER:
a) Kısa vadeli hedefler (6 ay-1 yıl süre) :
* Ders konularını somutlaştırıcı materyaller temin etmek.
* Öğrencilerin başarı seviyelerini yükseltmek.
* Öğrencilerin okuduğu kitap sayısını arttırmak.
b) Orta ve Uzun Vadeli Hedefler (3-5 yıl süre):
*Okul-Veli işbirliğini geliştirici çalışmalar yapılarak öğrencilerimizin
eğitimine doğrudan katkı sağlamak.
*Okulda yapılan sınav sonuçlarını velilerle paylaşmak ve çocukları hakkında
gerçekçi beklentilerde bulunmalarını sağlamak.
*Ev ziyaretleri yapmak.
*Okulumuzda kültürel , sanatsal ve sportif etkinlikleri düzenlemek ve bunlara
Öğrencilerin katılımını sağlamak.
*İlçe düzeyinde düzenlenecek kültürel ve sportif yarışmalara daha fazla sayıda
öğrencimizin ilgi göstermesini ve katılmasını sağlamak.
c) Sürekli Hedefler:
* Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkeleri doğrultusunda ,insan haklarına saygılı çağdaş, sosyal adalet ilkesini benimsemiş, ilgi istidat ve kabiliyeti gelişmiş, toplumun değer yargılarına önem veren , genel kültür alanında bilgi ve birikimli olan, yardımsever, gelişmeye açık, muasır medeniyet seviyesini hedefleyen ahlaklı ve vicdanlı bireyler yetiştirmek.
* Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları ve çeşitli hibe fonlarından yararlanılması amacıyla gerekli çalışmaları yürütmek üzere proje yönetim ekibi oluşturulması ve söz konusu projelere aktif katılım sağlanması.
* Okul-Öğrenci- Veli arasındaki iletişimin sürekliliğinin sağlanması.
* İlçemizde bulunan eğitim kurumlarından öncelikle ilkokul eğitim kurumları ile diğer kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği içerisinde, belirlenen eğitim hedeflerine ulaşmak için çalışmaların yapılması.
NOT: Bu bilgiler 2021-2022 Eğitim Öğretim yılı Şubat ayı itibariyle okulumuza ait olan bilgilerdir.
Arz ederim.
07.02.2022
Uzm.Öğrt.Mehmet DEMİR
Okul Müdürü